Thursday, November 29, 2012

Memalukan dan sabar.

Hai uollsss! Assalammualaikum w.b.t....

Harini aku nak share something la dengan korang2 semua ni. Haaa tapi cite ni memang memalukan sket lah yeeee. Itu pon diri akakkk sendiri. *akakkk..ala2 kak engku style ckp tu ok!* hihi.

Pada 28 November 2012, bersamaan dengan hari rabu. Mcm biasa la uolls. Hari bekerja kann. Hari tu kawan aku ni,ezzy tak p keje. Mc kata die. Die inform aku sbb nye aku p koje saing die la. So,that day die mc, aku kene la p koje naik bas seperti sedia kala...ye dakk?? Haha.

Tak kisah lettew disebab kan aku dah biasa. Haritu aku pakai baju kurung wane ijo (hijau). Selalu kalau naik moto ngan syuk (adik),aku pakai tudung sarung sajooo. Biasalah naik moto kot uolls. Senang kan,tak huru hara tudung tu nnt. Haha.

Maka nya nak dijadikan cerita lah kan,aritu aku p pakai pulak tudung bawal wane ijo peberet aku tuh. Dalam hati,alaa da turun moto nnt kalau tudung huru hara,betul kan je laa. Ape ade hal ye dakk? Sekali sampai bus stand,betul punye betul, tak betul2 jugak. Herot sane sini. Kembang semacam pulak tudung ni jadi nye. Itu saje dah buat spoil mood aku. Stressss! Untuk pengetahuan umum, aku kelua rumah dlm 7.15 gitu la sebab nak naik bas awal,bas 7.30 konon nye lahhh. Tunggu punye tunggu,tak muncul2 bas ni. Alahaiii,dengan tudung ni punye hal lagi. Aku da start rase serabai da mase tu.

Tgh dok menunggu,dan2 la pulak sandle kesayangan aku yg wane oren tuuu,boleh putus tetibe. Alamakk! Mase tu aku da pk nak suruh mak aku anto kasut je p bus stand. Tapi malas la pulak nak susah kan die. Kang mak nak selongkar kasut dalam kotak lagi,nak panaskan enjin keta lagi,lame jadinye. So aku consider,buat bodoh je la kalau orang pandang. Lagi pon aku yakin,ramai yang penah putus sandle or sliper tibe2 kan? Belum heel yang patah lagi? Huhu.

Aku madang dok betul kan tudung je lah sambil tengok kaki. Boleh jalan ke tak. Siap try2 jalan lagi kauu.. Haha.

Tetibe dari jauh aku da nampak da bas,so aku macam da get ready la nak naik kan. Tapi mulut aku ni membebel jugak sebab bas ni lambat sangat. Mase tu nak pukul 8.00 pagi da wehh.

Ok then,aku tahan bas,bas benti la. Aku jalan angkat kaki kanan tinggi sket,sbb sandle putus kan. Yg kat depan putus,nasib baik kat pergelangan kaki ok. So mcm tak tertanggal la,cume nye mcm kau tengah dok tengok mulut buaya ternganga bile tengok sandle aku mase jalan. Hahahadoiii.

Nak dijadikan cerita,tengah aku dok konfiden nak melangkah ke tangga bas tu,tak semena mena laa kaki aku tersadung wehh. Ya Allah,mase tu sumpah aku malu gila! Driver bas tu pon macam terkejut,then die gelak. Mak aihhh segan gila. Mase tersadung tu aku siap melatah lagi. Saboo je lah perangaii. Dalam ati,nasib baik aku tak cium tangga bas ni tadi.

Da bayo and amik tiket bas,aku teros duduk la apelagi kan. Mase tu aku da rase panas muke aku ni ha. Mcm nak balik,taknak p koje. Pastu pikir2 balik,aku da bayo tiket bas. So that takpe lahh,terus kan je la. Dalam hati lagi siap cakap,saba je la,mesti ade hikmah ni. So aku saba je lahh.

Sampai je pos opis,aku terus amik teksi nak p opis aku tu. Tak kuasa da aku nak jalan dengan sandle ni. Dalam hati lagi,elak aku ni buat muka slaber jalan pakai kaki ayam je kan mase tu. Tapi still rasa malu lagi,aku naik la teksi. Huhu.

Sampai opis mcm biasa,lambat. Tapi tak ksh sebab dorang paham kot yang aku ni dok jauh n naik bas. Huhu.

Tu je la yang aku nak sharing2 ngan uollls ni ha. Pape pon yang jadi,kau kene sabo je. No matter what,sabar itu dapat membantu. So semua,banyak2 kan lah bersabar. Motivasikan diri sendiri k. Bahawasanya,Allah itu takkan menguji hamba nya melebihi kemampuan hamba nya itu.

So?? Sabar lahh. Hihi. Have a nice day. Gudnight semua. Wassalam. ;D

No comments:

Post a Comment