Friday, December 28, 2012

Excuse

Assalammualaikum w.b.t uolssss!!




Entry ni aku nak share pasal aku lagi lah. Hihi. Actually excuse sebab ade alasan yang kukuh takpe. Jangan dok bagi excuse tapi atas sebab2 yang tak penting semua tu kan. 




Gini, actually, aku nak p bank. CIMB bank. Nak print bank statement. Ade lah hal sket kan. Dari malam sebelum tido aku dok pikir. Nak p CIMB mane ni? Kota Tinggi branch ke Johor Bahru branch? Pening jugak nak pikir. Sebab nye aku nak p bank kan waktu hari bekerja. 




So aku kene lah buat assumption dulu kan kan? Bank bukak dalam kol 9 pagi. Kalau aku p CIMB Kota ni, mcm lambat sangat aku masuk opis kan? Yelah urusan tu dalam setengah jam la lebih kurang. Paling2 settle urusan ni pon 9.30 pagi. Then aku kene naik bas p koje lagi. P opis je da sejam setengah. Haaa so sure2 lah aku sampai dalam kol 11 kan? Nanti da kire mcm half day pulokk. itu cite bank kat Kota. So, assumption no.2, bank JB.




Kalau kat JB aku just p koje mcm biasa. naik bas 7.30 camtu. And selalu akan sampai dalam pukul 9.00 mcm tu lah. So alang2 baik terus benti depan CIMB ye dakk?? hihi. So benti kat CIMB kol 9 lebih, urusan dalam setengah jam, sebelum kol 10 aku dah boleh masuk opis. Haa, nampak kan beza masa tu? So aku decide la nak p CIMB kat JB je. 




So pagi p koje mcm biasa la. And aku sampai CIMB tu pukul 9 ngam2. Ade surprise u knoww. Bank tak bukak lagi walopon da pukul 9. gewammm mak tahu. Da lah orang bekerja, nak urusan settle cepat, boleh pulak bank tak bukak lagi. Haisshhhh. Memang mengeluh je lah kat dalam bank tu. Huhu.




Dalam pada masa menunggu tu, aku sempat menolong 2 orang tahu. Sorang auntie India. Sorang lagi pakcik, melayu. Tahu tolong ape? Tolong cash deposit kan duit dorang lahhh. Hihi. Aku rasa bangga dapat tolong orang tua taw. Biasa lah, dah memang dari kecik, mak aku ajar, kalau ade orang mintak tolong, kita mampu,kita tolong. So aku pon membantu dengan niat kerana Allah. :)




Last2 bank tu open dalam 9.30 pagi. Cepat2 aku masuk nak amik no giliran. hihi. Nasib baik lah aku dapat no.1 tahu. Legaaa sket. hee :)




Afta settle semua kat bank, aku jalan kaki la ke opis. Alaaa bukan jauh pon. Disamping itu kita exercise secara tak langsung kan kan? Last2 aku masuk opis ngam2 pukul 10. Sir pon baru masuk, so aku tak kisah sangat. hihi.




Ok lah. saje nak share2 cite ni. Kalau aku nak hapdet blog aku hari2 boleh ke tidokkkk? Eh sure lah boleh ye dakkk. Sebabnye ni kan blog aku kan kan kan? Bukan aku nak hapdet kat blogg orang pulakk. hihi. 





Ok lah, genight uolss! Suwittt derimsss forever yawwww~






Assalammualaikummmm w.b.t,
A lot of Love -NinaZahrin-

No comments:

Post a Comment