Thursday, December 27, 2012

Segan

Assalammualaikum uollsss.


Entry nih aku nak share pasal kejadian harini. Bukan la kejadian yang memalukan ke ape. Baca title pon sure dah tau kan? Segan je sebenarnye. :)



Haa gini, harini hari Rabu,26 December 2012. Macam biasalah aku nak p koje naik bas. Nak dijadikan cerita, aku memang langsung takde duit pecah nak buat tambang. Tapi aku tak kisah sangat la. Sebab nye selalu aku naik bas, ade je driver tu duit balik kan. 



Sekali harini, aku nak bayar, die cakap takde pecah. Tapi tiket die da bagi. So aku mcm segan la. Driver cakap nanti. So aku pon ok la. Maybe die nak collect duit org naik nnt, bagi aku kan? Sebab selalunya gitu. Pastu sampai la kat JB central (CIQ), aku nak bayar lagi. Jujur la kate kan. Die siap gelak cakap nnt lah. Adoi, segan bukan main lagi aku masa tu bhaiii. So aku biar je lah. Dok pikir jugak, aku dah nak sampai post opis ni. Cmane aku nak bayo? Haihh.







Setibanye die post opis, nak turun bas :-



Me : *Berjalan terkedek2 nak ke pintu bas ala2 pompuan yang penyegan gitu*
         
" Macam mane ni abang? *sambil buat muka comel gila*"







Driver : *Tergelak lagi,sampai menampak kan barisan gigi die yang ade rongak tengah2* haha

"Ehhh, takpe lah. Nanti2 je lah awak bayar."





Me : *muka comel mintak penampo lagi*

"Bila lagi? alaa segan lah" *senyum kambing busuk*







Driver : "Nanti2 je, esok ke, bila2 lah"





Dalam hati aku pon berkata, kang aku lupa nak bayar cmane? Kalau aku tak naik bas yang die bawak cmane? Haihh. Last2 aku senyum paling manis lalu turun tangga dengan ayu nye. HAHAHA.



Kesimpulan die kat sini sebelum naik bas tu, cari lah duit2 kecik dulu ye. Jangan lah buat segan diri sendiri. Banyak pulak insiden aku dengan bas kan? Biasalah penumpang bas MAJU yang tegar. Hewhewhew~






Ni lah bas peberet! :-











Ini pulak akibat segan yang melampau. Rasa nak tutup muka je jumpe abang tu. Haha :-










Hokay sekian sampai disini saja lah penceritaan pejalanan hidop saya pada masa ini. *Esewahhh , mcm tulis biografi lah pulokkk! HAHA *

Semoga kita bertemu lagi pada entry2 yang akan datang. Wassalam. Have a suwittt derimmsss ever. Peluk bantal kuat2. hewhewhew~ 

Adiosss~ 

A lot of love from me and family,
NinaZahrin. 


No comments:

Post a Comment