Wednesday, January 16, 2013

Rindu yang tak diduga...



Assalammualaikum semuaaaa...





Disaat aku nak menaip entry ni, mood aku antara ade dengan tak ade. Ini disebab kan oleh, rindu yang hadir tiba2. Yeee secara tiba tiba, tanpa dipaksa, tanpa diminta, tanpa diduga dan tanpa disangka sangka. Haihhhh, disaat aku menaip entry ini jugak, tak tahu lah dah berapa banyak keluhan yang dihembuskan. Haihhhh, disaat ini jugak hati terasa sayu, adakah ini derita merindu?? Cewahh, dah macam tajuk lagu Ahli Fiqir pulak, Derita Merindu. huhuhu. (aku tengah gelak2 dalam paksaan, haihhhhh...)






Rindu siapa? Hmmm, rindu kawan lelaki yang tak pernah jumpe tapi tersangat memahami. 2 manusia ni je lah yang aku percaya, yang aku mampu bercerita segala-galanya, segala masalah. Hanya mereka. Kalau share ngan member pompuan pon tak sepenuhnye macam dorang ni. Kenapa? Entah lah, kalau cite ngan member pompuan tu macam terbatas la jugak, maybe sebab kite sama pompuan and maybe pendapat akan lebih kurang sama. Kalau share dengan 2 manusia bergelar lelaki yang aku rindui ni, lain sket. Kalau dorang nye nasihat tu boleh dikira macam masuk akal jugak la. Ape dorang cakap aku boleh terima. Huhu







Lelaki itu adalah Adam. Syed Adam Syed Ibrahim. Aku kenal die since aku study lagi, mase sem 3 macam tu. Kenal macam mane? Die dapat num aku dari cousin die yang gile seks, si Khairul. Aku tak minat nak kawan ngan Khairul tu, sebab selalu sangat cakap lucah2, geli la. Aku kenal die pulak ase chatting, kat 8TV. hihi. Kira perkenalan aku ngan adam ni, macam kebetulan la. Adam die baik, mase aku kenal die, aku baru je putus cinta, katanyaaaa! Frust gila2 babi lah mase break off ngan Nas (Mohamad Nasrullah bin Ahmad) tu. Menangis je keje. Dah macam sasau dah mase tu. Since kawan ngan Adam, die lah banyak nasihat kan aku, macam die cakap, semua tu buat aku sedar sket2 yang semua bende yang terjadi ade hikmah. Senang cakap since aku kawan ngan die, aku more positip laaa nak dibanding kan before kenal die. 







Ktorang kawan sampai laa die da kawen ni. Itu ape yang die cakap la, maybe la die da kawen kan. Tapi jujur lah cakap, sepanjang aku kawan ngan die, tipu lah kalau takde prasaan sket pon. Ye memang ade, tapi die selalu cakap ade jodoh tak kemana. So, terpulang la kan. Tapi still kawan. Tetibe rindu die,rindu nak dengar die merepek, rindu nak dengar die nye ayat2 manis menikam nikam jantung dan sanubari ni. huhu. Die memang sweet talkerr ok! Hopefully Allah tu akan sampai kan perasaan rindu nina pada adamm. Semoga adam berbahagia bersama isteri tercinta. Aminnnn! :")







Itu baru sorang kan? Yang sorang lagi ni, aku tak sure mane aku kenal die. Tapi yang pasti on chatting jugak lah. Almaklumlah, aku ni kaki chatting jugak mase zaman muda mudi dolu2. huhu. Nama die Danial, since aku kenal die aku tak penah tau nama betul die, tapi skang aku dah tau lah, Ehsan nama betul dia. Aku kenal die mase aku sem 2, mase tu aku tengah harokk lagi bercinta ngan si Nas tu. Biasa la kekadang gado semua tu kan mase bercinta, then si Danial ni selalu contact aku, kire macam taking care aku jugak lah, sama macam Adam.







Bila aku gado ngan Nas je, melalak2, kalau die call aku nangis kat die bukan main lagi. Macam die depan mata aku. Tapi die melayan je. Aku nangis die layan je, dengar masalah aku semua, then nasihat sket2, sampai la satu saat tu die ajak aku skandal. Sebab nye die taknak aku sedih2, atleast aku ingat yang die sayang kan aku. Memang aku mengaku lah, cara die memang die sayang aku, luangkan masa ngan aku even through sms or calling2 je. Tapi kira cukup la tu. Sebab aku ni memang tak boleh nak jumpe ngan laki, sebab nanti aku jenis suke buat muka macam2. huhu.







Sampai tahun lepas pon ktorang still contact, die memang takde gelprengg. Tapi ade one day tu die call aku ceria semacam sangat than die cakap die dah falling in love. Hokay, mase tu aku rase macam sedih gile babi laaa. Yelah, aku skandal nga die da lama. Skandal tu yang die selalu ingat kan aku, ktorang macam bercinta, need each other, cumaaa....takkan ade komitmen. Itu sajooo. So that aku tak kisah lah as long as ktorang still skandal. So sampai last year, ok lagi than tak tahu cmane lost contact,, ok sangat2 rindu. In fact actually aku ngan die macam ade problem sket. Takpe lah abaikan. If die ingat aku, one day nnt die akan cari aku jugak as usualll. Cuma sekarang ni terlalu rinduuuu! Homaiiii.. Sabar je lahhh. :")







Semoga rindu ni disampai kan pada mereka melalui anginnnn. hoho. Ayat macam hapee je. hihi. Ok lah  uollsss, aku sekadar nak berkongsi. Cewahh, personal pon nak kongsi? Harus lahhh! Nama pon blogg aku kan? Nite uolssss! Suwittttt derimssss. :"D












Ini lah Danial. :")









p/s : Orang cakap kalau kita tibe2 teringat or rindu kat seseorang tu, orang tu pon rasa bende yang sama. Itu ape yang orang cakap la. Kesahihan nyeee, Wallahhualammmmm~ :D

No comments:

Post a Comment